Mindenek előtt…
Mielőtt bármilyen technikai megoldásba bele mennénk, fontos, hogy ellenőrizd az alábbiakat:
- Be vagy jelentkezve az oldalra?
- Ugyan azt az e-mail címet használtad bejelentkezéshez, mint amit vásárláskor?
- Nincs fizetési elmaradásod?
Gyorsítótár és előzmények törlése
A böngészők (mint például a Google Chrome, a Firefox, vagy a Safari) a meglátogatott weboldalakról származó adatok egy részét lementik a számítógépedre, ahol saját, helyi gyorsítótárukban és cookie-kban tárolják őket. Mindezt azért teszik, hogy a lehető leggyorsabb és legjobb böngészési élményt nyúljtsák neked.
Amikor a honlapunk fejlesztés alatt áll – frissítjük, bővítjük – vagy változtatunk rajta valamit, gyakran előfordulhat, hogy az eredmény elsőre nem jelenik meg a számítógépeden.
Ennek a jelenségnek az a magyarázata, hogy a korábbi böngészések alkalmával néhány weboldal számára fontos fájlról a böngésződ helyi másolatot készített a gyorsabb böngészés érdekében. Így a szerveren lévő új változatok helyett továbbra is a saját, lementett és immár elavult verziójával jeleníti meg a weboldalt, figyelmen kívül hagyva ezzel a legutóbbi változásokat. A probléma megoldásához törölnöd kell az elavult fájlokat a böngésző gyorsítótárából, hogy azok új változatainak letöltésére késztesd a böngészőt.
Chrome-ban
- Nyissa meg a Chrome-ot számítógépén.
- Kattintson a jobb felső sarokban található Továbbiak Egyebek lehetőségre.
- Kattintson a További eszközök majd Böngészési adatok törlése lehetőségre.
- Válassza ki fent a kívánt időtartományt. A Mindenkori lehetőséget választva mindent törölhet.
- Jelölje be a „Cookie-k és egyéb webhelyadatok” és „A gyorsítótárban szereplő képek és fájlok” melletti négyzetet.
- Kattintson az Adatok törlése lehetőségre.
Firefox-ban
- A menüben kattintson a Beállításokra!
- Válassza ki a Haladó fület!
- Kattintson a Hálózat fülre!
- Az Offline webtartalom és felhasználói adatok részben nyomja meg a Törlés most gombot!
- Zárja be az ablakot!
Safari-ban
- Kattintson a Safari, majd a Beállítások gombra!
- Ezt követően kattintson a Haladó fülre és pipálja ki a Mutassa a Fejlesztői menüt a menüben sort!
- Kattintson a Fejlesztői menüpontra, azon belül pedig a Cache törlése gombra!
Ha ez nem segített…
Töröld a DNS gyorsítótárat! A DNS-cache törlése viszonylag egyszerű folyamat, de az operációs rendszertől függően változik. Az alábbiakban láthatod, hogyan végezheted el ezt a feladatot a macOS, a Windows és a Linux operációs rendszerek (OS), valamint a Google Chrome böngésző esetében.
MAC
A DNS-cache törléséhez Macen meg kell nyitnia a Terminál néven ismert natív parancssori felületet, és futtatnia kell a megfelelő parancsot.
- A Segédprogramok közül válaszd ki a Terminal-t.
- Miután megnyílt, futtasd a következő parancsot: sudo killall -HUP mDNSResponder
- A rendszer kérni fogja, hogy add meg a számítógép jelszavát.
- Miután a parancs lefutott, a DNS gyorsítótár ürítésre került.
Windows
- Start menü keresőjébe írd be: CMD vagy Parancssor, majd jobb klikkelés után futtasd azt Adminisztrátorként!
- Az alábbi sort kell látnod: [Meghajtó betűjel]:\Windows\system32>
- Írd be a következőt: ipconfig /flushdns
- Üss entert, majd várd meg, míg a parancs lefut.
- Zárd be a parancssort.
Ha még így sem megy…
Ha ezek után sem férsz hozzá az előfizetésed tartalmaihoz, írj levelet az IT csapatunknak ide kattintva, vagy használd az alábbi űrlapot.