Interjú - Daniel Pesco

Daniel fiatal, eredetileg brazil származású, de több mint huszonöt éve Franciaországban élő parfümőr. Körülbelül tizenhárom éve kezdett el parfümökkel foglalkozni a legnagyobb márkákkal együtt dolgozva, úgy, mint a Dior, Chanel, Tom Ford, Serge Lutens. Ezután Frederick Malle mellett kötött ki, amely Daniel szerint az egyik legjobb Niche parfüm márka. Itt néhány évig a kereskedelemmel, exporttal foglalkozott, tréningeket tartott, illetve az összetevők minőségellenőrzését végezte. Három éve pedig saját vállalkozást alapított és szabadúszóként oktat és alkot. Célja, hogy saját irányzatot alakítson ki.

Amerikában egy parfümőrök részére megrendezett verseny mintegy száz résztvevője közül Fleur Cannibale nevű saját kreációjával (mely egy keleties érzéki illat) a 15 legjobb parfümőr között szerepelt.

Elmondhatom, hogy nem csak kiváló szakember, de rendkívül kedves és nyitott ember, akivel öröm volt interjút készíteni.

Milyen összefüggés van szerinted az illatok, szagok és a vonzerő között?

A vonzerő szempontjából a szagoknak és illatoknak nagyon nagy szerepe van, hiszen az öt alapvető érzékünk közül a szaglás az egyik. A szagok alapján ösztönösen elutasítunk valamit vagy kelthet egy dolog a szag alapján veszélyérzetet bennünk, de ugyanígy alakul ki a vonzalom is az illat alapján.

Kutatások szerint az emberek olyan párhoz vonzódnak, akinek a bőrének az illata a legközelebb áll a sajátjáéhoz, mert a genetikai egyezések miatt számukra ez a személy hordozza a lehető legtökéletesebb, legegészségesebb utódok lehetőségét a DNS-eiben.

Így lehetséges, hogy parfüm viselésével lehet valaki csábító, ugyanakkor a másikban parfüm viselése nélkül is kialakulhat vonzalom csupán a saját bőre illata alapján.

Ha két ember egyébként nem illene össze a saját illatuk alapján, ám a parfüm ezt elfedi, a parfüm meg is téveszthet?

A bőr illatát rengeteg dolog határozza meg: a fürdőszereink, a krémek, amiket használunk vagy a mosószer és az öblítő, sőt még az is, amit eszünk és iszunk, mind-mind befolyással vannak rá. A bőrünk illata sohasem semleges, így egy bizonyos parfüm is minden bőrön más.

Akik gyakran használnak parfümöt, az a bőrük illatán is érződik. Ezért mindegy, hogy éppen viseli-e a parfümöt vagy sem, a bőrének ezen illata fog árulkodni az életmódjáról és ez lesz meghatározó a csábítás vagy vonzerő szempontjából. Ez picit olyan, mint ahogyan ruhát is mindig viselünk.

Szerinted mitől válik vonzóvá valaki?

A legfontosabb, hogy nyitottnak kell lenni arra, hogy vonzó legyél. Vonzóvá válni valaki számára csak úgy lehet, ha a tudatodban nem zárkózol el az elől, hogy csábító legyél vagy elcsábítsanak, mert ezt a másik is érezni fogja.

Én azokat találom vonzónak, akikből mindez belülről fakad. Nem játszik szerepet, igazából nem kell semmit tennie azért, hogy ő vonzónak látszódjon, mert önmagát adja.

Van különbség férfi és női vonzerő között? Mitől vonzó egy nő és mitől egy férfi?

Ezek mind az adott társadalom által kialakított és elfogadott sztereotípiák. Ilyenek például azok az elvárások, hogy a nők érzékien mutassanak többet magukból, a pasik pedig legyenek férfiasak. De ezek a sztereotípiák folyamatosan változnak társadalmilag és az életkorral, egyénileg is.

Melyik az az illat, amely a férfiak számára a legvonzóbb?

Manapság az ehető, ízletes dolgok illata jelenti a legvonzóbb illatot a férfiak számára egy nőn: a gyümölcsös, édes illatok.

Az üzleti életben mennyire fontos a parfüm?

Az erőteljes parfüm csak akkor jó, ha illik a viselője személyiségéhez. Ellenkező esetben negatív érzést is kelthet. Nézzünk például egy állásinterjút, ahol a pályázó olyan parfümöt visel, ami az interjúztató számára kellemetlenül erős vagy nem tetsző. Ez akár elutasító döntést is eredményezhet, ezért ezzel óvatosan kell bánni.

Néha az emberek azért viselnek erőteljes illatú parfümöt, hogy önmagukat karakteresnek éreztessék, és erősnek mutassák, pedig valójában nem azok. Erőteljes illat lehet a nagyon koncentrált illat, amikor az illető sok parfümöt tesz magára, de lehetnek maguk az összetevők, amik az illatot alkotják karakteresek, például erőteljesen gyümölcsös vagy fűszeres.

Az, hogy ki mennyi parfümöt használ, érzés kérdése. Sokszor előfordul, hogy nem veszik észre, mennyi az elegendő mennyiségű parfüm (ezért érdemes felváltva két parfümöt használnunk, így nem áll fenn annak a veszélye, hogy az orrunk hozzászokik az illathoz és egy idő után nem érezzük magunkon a parfüm illatát, így azt sem, hogy mennyi lenne
elegendő belőle).

Van-e összefüggés a személyiség és aközött, hogy milyen parfümöt használ valaki?

Természetesen a parfümök világában is jelen van a divat, amit mi alakítunk. Ezért gyakran az éppen aktuális trend a meghatározó. A fiatal lányok leginkább az, édes, vattacukorszerű illatokat, illetve a gyümölcsös (például eper, málna) illatokat szeretik. De egy-két éven belül változni fog a tendencia és másfajta illatok jönnek divatba.

Neked, személy szerint mely női parfümök a kedvenceid?

Én leginkább a klasszikus illatokat kedvelem, mint a Chanel No5, illetve ezeknél is jobban a Niche parfümöket szeretem, melyek sokkal személyesebbek, ezek nem olyan illatok, melyek „szembe jönnek veled az utcán”. (A Niche parfümök természetes és válogatott alapanyagból készített egyedi parfümök, melyek kisebb, exkluzív közönségnek szólnak, és amelyeket képzett parfümőrök készítenek teljes alkotói szabadsággal – a szerk.)

A legnagyobb parfüm márkák viszont kizárólag a legnagyobb gyártókat kérik fel parfüm készítésére, ami egy teljesen más ágazata a parfümalkotásnak. Manapság a legnagyobb márkák egyre többféle parfümöt dobnak piacra, főleg a fiatal generáció számára. Vagy csak a flankert vásárolják meg (egy jól bevezetett parfüm újabb változatát – a szerk.). A luxus márkák a két-három évvel ezelőtti kínálathoz képest száznál is többféle új változatot jelentettek meg a tömeg piacon, és ez a szám egyre csak növekszik.

Milyen tanácsot tudnál adni, mi az első lépés afelé, hogy valaki vonzóvá váljon?

A legfontosabb, hogy önmagunk legyünk, és ne játsszuk meg magunkat. Alkalmanként azonban bevonhatunk némi fantáziát a viselkedésünkbe az irántunk érzett vonzalom felkeltése érdekében.

Hogyan válasszunk magunknak parfümöt a parfümériák hatalmas kínálatából?

Nagyon fontos, hogy időt kell rá szánni. Válaszd ki a neked legjobban tetsző két illatot és próbáld ki a papíron. Ezután próbáld ki a bőrödön is és menj ki az üzletből. Másnap térj vissza és hozd meg a döntést vagy akár tégy még egy próbát. Soha ne dönts azonnal, mert megbánhatod.

Mivel mi magunk, emberek is változunk, a bőrünk illata és az ízlésünk is változik. Ezért megtörténhet az, hogy egy parfüm, amit nagyon szerettünk, egy idő után már egyáltalán nem tetszik.

Ez ahhoz köthető, hogy a szaglásunk az egyetlen olyan érzékelésünk, ami közvetlenül az agyunk azon részével van összeköttetésben, amely az érzelmekért felelős. Amikor egy illatot megérzünk, automatikusan érzéseket, emlékeket társítunk hozzá.

Létezik olyan illat, amivel jobban tudunk csábítani?

Van egy olyan természetes illat – tehát nem illat összeállítás –, amely az egész világon ismert és mindenki számára hasonló: ez a vanília. Ennek oka, hogy a vanília ízének és illatának molekulái az anyatejben is megtalálhatóak. Természetesen ez nem jelent garantált sikert a csábításhoz, nem mindenkinél működik, hiszen van, aki nem szereti.

Találkozni az üzletekben olyan parfümökkel, amelyekben feromonok vannak, melyek még inkább a vonzerőt hivatottak befolyásolni, mit gondolsz erről?

Folynak kutatások ebben a témában, és minimálisan valóban reagálhatunk ezekre az illatokra, de egyelőre száz százalékos bizonyíték még nincs rá.

A Beautyrobic Home Pro előfizetéssel olyan speciális, nőkre szabott komplex programokhoz férsz hozzá, amelyek a nőiességedet, önbizalmadat és a vonzerődet egyaránt fejlesztik, mert a LORA rendszer mind az 5 szintjére fantasztikusan hatnak!

Beautyrobic Home Pro

havi előfizetés

WOW1000

1.000 Ft értékű kuponkód

Írd be a kuponkódot a megrendelésednél és 1.000 Ft kedvezményt kapsz!

Beautyrobic Home Pro

féléves előfizetés

WOW2000

2.000 Ft értékű kuponkód

Írd be a kuponkódot a megrendelésednél és 2.000 Ft kedvezményt kapsz!

Beautyrobic Home Pro

egy éves előfizetés

WOW5000

5.000 Ft értékű kuponkód

Írd be a kuponkódot a megrendelésednél és 5.000 Ft kedvezményt kapsz!

0
    0
    Kosár
    A kosarad üres! :( Vissza a webshopba